bubbels in de aanbieding

Voor de echte bubbel naar de slijter

Ruim 85% verschil tussen het aantal champagne aanbiedingen bij de slijterijen en de supermarkten.

Met de feestdagen in december wordt er traditioneel meer alcohol genuttigd dan gedurende de rest van het jaar. Yenom heeft de champagne en mousserende wijn aanbiedingen vergeleken met de aanbiedingen in dezelfde periode (week 47 t/m 51) van vorig jaar. Er is gekeken naar zowel de 5 grote slijterijketens (Gall & Gall, Mitra, Dirck III, De Wereld van Dranken) als de 5 grote supermarktketens (Albert Heijn, C1000, Jumbo, Plus, Super de Boer)

Uit de analyse blijkt net als verwacht dat het aantal champagne en mousserende wijn aanbiedingen tegen het eind van het jaar sterk stijgt. In 2010 lag de piek van het aantal bubbelwijn aanbiedingen in week 52. Ook in de weken ervoor is er veel aandacht voor de bubbeltjes wijn maar dan vooral bij de slijters. Supermarkten concentreren de aanbiedingen in een periode van 1 à 2 weken en bij de slijters is dat meer over de maand verspreid.

De slijterijketens zijn beide onderzochte jaren toch echt de winkel waar de champagnes en mousserende wijn in grotere aantallen in de aanbieding zijn. In 2010 waren er bij de 5 slijters 89 aanbiedingen en bij de 5 supers slechts 13 stuks, een verschil van ruim (85%). Dit jaar is het verschil echter veel kleiner. De slijters houden het met een kleine 50 aanbiedingen dit jaar nog rustig, maar de supers zitten dit jaar al op 24 aanbiedingen. Dus bijna een verdubbeling van het aantal aanbiedingen. Misschien dat de laatste week van het jaar nog voor extra vuurwerk zorgt.

De liefhebber van echte champagne zullen ook dit jaar toch vooral naar de Slijterij moeten want deze week is alleen bij Lidl de Champagne in de aanbieding. De overige supers hebben nog geen echte champagne in de aanbieding.

LEES OOK
Slijters knallen met wijn aanbiedingen
Drankaanbiedingen later in december