senseo aanbiedingen

Helft Nederlandse koffie aanbiedingen van D.E.

Werd koffie de vroeger veelal gedronken door als filterkoffie, sinds de lancering van de Senseo staan de Nederlandse koffiedrinkers steeds meer open voor verschillende koffie smaken en kwaliteiten.

Yenom.nl heeft de koffie aanbiedingen van de afgelopen half jaar (week 11 t/m 36) in 2012 vergeleken met dezelfde periode van 2011. Hiervoor zijn de aanbiedingen van 17 supermarkten geanalyseerd: Albert Heijn, Attent, Boni, C1000, Coop, Deen, Dekamarkt, Dirk, Bas & Digros, EMTE, Hoogvliet, Jan Linders, Jumbo, Nettorama, Plus, Spar, Supercoop en Vomar.

In analyses van de afgelopen drie jaar was ieder jaar een stijging van het aantal koffie aanbiedingen. Ook dit jaar is er een stijging (8%) van het aantal koffie aanbiedingen ten opzicht van 2011.

Beide jaren is Douwe Egberts marktleider met 43% van de aanbiedingen in 2011 en 48% in 2012. D.E. wordt gevolgd door de verschillende huismerken met 33% (2011) en 32% dit jaar. Er is een duidelijk verschil tussen de A-merken en het huismerk. Zo zijn de aanbiedingen van het huismerk veelal filterkoffie en koffiepads, en bij de A-merken is er naast de standard koffie producten ook veel aandacht voor premium koffie aanbiedingen zoals ice koffie, bonen en espresso. De diverse huismerken blijven hierin ver achter en hebben dan ook nagenoeg geen aanbiedingen in deze product groepen.

Daarnaast verschijnen er ieder jaar nieuwe merken in de aanbieding, in 2012 is Starbucks de grootste nieuwkomer, die ook inzet op de premium koffie producten. Toch blijft filterkoffie veruit het meeste in aanbiedingen gevolgd door koffiepads maar er is wel duidelijk een verschuiving te zien naar kwaliteitskoffie.

Alle supermarktketens hebben in 2012 bijna hetzelfde aantal of meer aanbiedingen dan in 2011, alleen bij Attent en Vomar is er een daling. Vomar is van 26 naar 19 aanbiedingen gegaan (-27%) en de Attent is van 8 naar 3 aanbiedingen gegaan een daling van 62%.

Bekijk hier alle Koffie aanbiedingen van deze week.