luier aanbiedingen

Baby producten steeds minder in de aanbieding

Het afgelopen jaar zijn er steeds minder babyproducten in de aanbieding bij de supermarkten, dit blijkt uit de analyse van Yenom over de aanbiedingen van de afgelopen 2 jaar.

Yenom heeft de aanbiedingen van 16 supermarkten (Albert Heijn, Boni, C1000, Coop, Deen, Dekamarkt, Dirk, EMTE, Hoogvliet, Jan Linders, Jumbo, Nettorama, Plus, Poiesz, Spar, Vomar) van week 10 2013 t/m week 9 2014 vergeleken met aanbiedingen in dezelfde periode van het jaar daarvoor. In Deze periode van 52 weken is er naar alle baby en kind aanbiedingen gekeken zoals babydoekjes, babyverzorging, babyvoeding en luiers.

Over alle baby aanbiedingen heen is er een daling in het aantal aanbiedingen van bijna 11% te zien. Deze daling komt bij bijna alle merken voor zoals: AH huismerk, Bambix, Bonbebe, Bumblies, Friso, Hipp, Huggies, Nutrilon, Olvarit, Pampers en Zwitsal.

Merken als Nestle (+26%) en Organix (+57%) zijn de enige met een stijging in het aantal aanbiedingen. Het lijkt gezien de massale daling dat er sprake is van een trend en een verandering in het aanbiedingen landschap.

De daling bij de merken is ook terug te zien bij de verschillende supermarktketens, allemaal hebben ze een daling in het aantal aanbiedingen. Uitgezonderd zijn Boni met een stijging van 81% (+14), Dirk van den Broek met een stijging van 73% (+11), Jan Linders (+2) en C1000 (+1).
baby aanbiedingen 2013-2014

Onder de merken van luiers is de daling in het aantal aanbiedingen het grootst. Had Pampers in 2012-2013 nog 179 aanbiedingen in 2013-2014 is dat met 37 gedaald, bijna 21% minder. De grootste procentuele daling is bij Huggies (-42%) die relatief weinig aanbiedingen heeft. Ook Bumblies heeft een vorse daling van 20%.