Diepvries

Diepvries meer gevuld met Ovensnacks

Yenom heeft de aanbiedingen van de vis, vlees en frituursnacks in diepvries geanalyseerd, hierbij zijn de aanbiedingen meegenomen van 18 supermarkten (Albert Heijn, Aldi, Attent, Boni, Coop, Deen, Dekamarkt, Dirk, EMTE, Hoogvliet, Jan Linders, Jumbo, Lidl, Nettorama, Plus, Poiesz, Spar, Vomar) over een periode van 25 weken (w1 t/m 25) van dit jaar en dezelfde periode vorig jaar.

Er is een daling te zien in het aantal aanbiedingen ten opzichte van 2015 van 8%, deze daling komt nauwelijks terug bij andere diepvries producten alleen groente conserven en aardappelfrituur producten laten een lichte daling zien in het aantal aanbiedingen.

De daling is niet direct te verklaren, zo zijn er producten als loempia's (-53%) en broodjes bapoa (-26%) die minder in de aanbieding zijn. Echter er zijn ook productgroepen die sterk stijgen zoals de Ovensnacks. Waren er in 2015 nog maar 8 Ovensnack aanbiedingen (6 Kwekkeboom en 2 Mora) in 2016 is dat gestegen naar 37 aanbiedingen. Hierbij neemt Kwekkeboom de leiding en groeit Mora erg hard met 700% ten opzicht van 2015, ook het merk Flemmings heeft in 2016 de eerste Ovensnack aanbieding.

Qua merken verschuift er niet veel, toch hebben de meeste merken minder aanbiedingen dan het jaar daarvoor. Kwekkeboom, Queens en Vismarine stijgen in 2016 met het aantal aanbiedingen. Toch blijft de top 5 van merken er hetzelfde uitzien met Mora aan de top gevolgd door Iglo, Queens, Beckers en Kwekkeboom.
Diepvries merken