wasmiddel aanbiedingen

Meer kortingskeuze voor wasmiddelen

Meer kortingsmogelijkheden voor de consument. Het aantal aanbiedingen en het aantal kortingspromoties is gelijk gebleven, wel is er een sterke groei te zien in het aantal merken per aanbieding.

Wasmiddelen zijn vaak aanbiedingstrekkers om consumenten naar de supermarkt te krijgen. Yenom heeft de aanbiedingen van wasmiddelen en wasverzachters van het afgelopen half jaar (w17 t/m 42) vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. In de analyse zijn de aanbiedingen van 16 supermarkten meegenomen: Albert Heijn, Boni, C1000, Coop, Deen, Dekamarkt, Dirk, EMTE, Hoogvliet, Jan Linders, Jumbo, Nettorama, Plus, Poiesz, Spar en Vomar.

Het aantal wasmiddel aanbiedingen is met 5 extra aanbiedingen gelijk gebleven ten opzichte van vorig jaar. Gemiddeld zijn er ± 21 aanbiedingen per week bij de 16 supermarktketens. Er zijn slechts twee supermarktketens die een sterke stijging in het aantal wasmiddel aanbiedingen laten zijn: Albert Heijn (+32%) en Deen (+36%). Deen is hiermee de supermarkt met de meeste wasmiddelaanbiedingen, gemiddeld 2 per week. De overige supermarktketens zijn gedaald in het aantal aanbiedingen en een enkele supermarkt is licht gestegen in het aanbod.

Bij de Multibuy en de kortingen zijn ook verschuivingen te zien, zo is er een daling in het gebruik van kortingen in percentages 50%, 35%, 25% korting maar juist een stijging in de multibuy zoals 1+1 Gratis, 2+2 Gratis, 2e Halve Prijs. In totaal is het een verschuiving en blijft het aantal kortingspromoties gelijk, de consument moet echter wel meer producten meenemen om de korting te kunnen ontvangen.

Opvallend is dat het aantal aanbiedingen en het aantal kortingspromoties gelijk gebleven zijn, echter er is een sterke groei te zien in het aantal merken. De top 10 merken met de meeste aanbiedingen zijn alle merken gestegen in aantallen met uitzondering van Omo. De overige merken zijn niet of nauwelijks gedaald ofwel supermarkten stunten met meerdere merken in één aanbieding.

wasmiddel merken