ijs aanbiedingen

Strijd om ijsliefhebber is los gebarsten!

De tijd van simpele waterijsjes en schepijs zijn definitief voorbij, echter zal er nog wel een strijd los barsten om de ijsliefhebber.

Yenom heeft de ijsjes aanbiedingen van de afgelopen 10 weken (week 18 t/m 27) vergeleken met dezelfde periode van vorig jaar, hierbij zijn de aanbiedingen van 17 supermarkten meegenomen (Albert Heijn, Aldi, Boni, C1000, Coop, Deen, Dekamarkt, Dirk, EMTE, Hoogvliet, Jan Linders, Jumbo, Nettorama, Plus, Poiesz, Spar en Vomar)

Dit jaar zijn er ± 5% meer ijsjes in de aanbieding dan vorig jaar. Hierbij moet wel de kant tekening gemaakt worden dat de gemeten periode kort is en dat het pas aan het begin van het ijsjes seizoen is, er kan dus nog veel veranderen in de zomer.

De stijging in het aantal aanbiedingen wordt veroorzaakt door de stijging bij 7 supermarktketens (Boni, Deen, Jumbo, Nettorama, Plus, Poiesz en Spar). Daarentegen zijn er ook 6 dalers en 4 supers (AH, Aldi, C1000, Coop) die gelijk zijn gebleven in het aantal aanbiedingen.

Ondanks dat het aantal multibuy acties zoals 2e Gratis, 1+1 Gratis, 2+1 Gratis, 2e halve prijs, 25% korting nagenoeg gelijk zijn gebleven, is er grote stijging in diversiteit van merken en soorten.

Naast de strijd tussen de traditionele merken en het supermarkthuismerk hebben de ijsmerken last van veel nieuwkomers. Zo zijn er nieuwkomers als Australian ijs die zich richten op biologisch en kwaliteitsijs. Daarnaast zijn er nieuwe kinderijsjes van de merken als Angry Birds, Disney en Studio 100.

Echter de meest opvallende groep is de multi-product branding groep, merken die bekend zijn van andere producten en nu ook ijsjes gaan verkopen. Gezien het grote aantal merken: Hero, Milka, Toblerone, Van Gilse en Wicky, lijkt ijs de ideale combi om naast je bestaande productgroep uit te breiden. De laatste toevoeging aan het rijtje van merken is Melkunie, die met opklop softijs in de aanbieding was.