Golff supermarkt

Golff logoSligro heeft twee supermarktketens, namelijk EMTE en Golff. In februari 2010 is bekend gemaakt dat de Golff winkels omgebouwd zullen worden naar de EMTE formule. Golff had op dat moment ongeveer 50 winkels en kon daarmee tot een van de kleinere supermarktketens van Nederland gerekend worden. Inmiddels zijn alle Golff winkels omgebouwd naar EMTE winkels en blijft er nog een handvol Golff vestigingen over.

Veel van de Golff supermarkten worden door zelfstandige ondernemers geëxploiteerd. De filosofie hierachter is dat dit dé methode is om succesvol het lokale verzorgingsgebied te bedienen. De ondernemer staat tenslotte midden tussen zijn klanten en kent als geen ander hun wensen.

Zowel bij de Golff als de EMTE is het supermarkt-assortiment breed en diep, terwijl de versgroepen dominant aanwezig zijn. Wat direct opvalt wanneer je een Golff Supermarkt inloopt, is volgens de Golff de duidelijke aanwezigheid van verse producten. Het overige assortiment bestaat uit A en B merken en het Markant huismerk. Markant sluit goed aan bij het kwaliteitsimago en de prijsattractiviteit van Golff.

De Golff werkt met een week folder die sinds het ombouwen Golff winkels dezelfde producten bevat als de EMTE folder. Hierin staan gemiddeld 60 a 70 aanbiedingen, dit aantal ligt 10% -15% hoger dan voor het ombouwen. De aanbiedingen van beide supermarktketens zijn veelal identiek en betreffen dezelfde producten met dezelfde prijs. Het prijsverschil tussen beide winkels is voor de aanbiedingen zeer gering, terwijl niet aanbiedingsproducten toch vaak wel prijsverschil kennen. Wekelijks hebben beide supermarkten diverse scherpe vlees aanbiedingen, drank aanbiedingen en kortingacties voor andere producten.

 

Bekijk de aanbiedingen van EMTE

 

golff winkel

Â